tisdag 18 oktober 2011

Tvätthögens förbannelse

Hur jag än bär mig åt har jag ALLTID massa tvätt.
Jag tar mig en lov runt i huset, samlar ihop tvätten och kastar in den i tvättstugan.

Kliver med bestämda steg in i tvättstugan och mölar in tvätt i maskinen.
Så i med tvättmedel och sköljmedel och går nöjt ut i väntan på att maskinen ska bli klar.

Så långt allt lugnt!

Men så ska den blöta tvätten hängas upp.


Och sen tas ner.

Strykningen är en baggis, för det gillar jag!

Men sen ska skiten bäras upp till garderoberna igen!!!!

*morr*

Funderar starkt på att placera allas kläder i tvättstugan redan från början!!!

Men jag måste säga att en positiv sak är faktiskt att man inte behöver tvätta som de gjorde förr!!!

Tänk er att mitt i vintern få hugga hål i en isvak för att komma åt vatten..
Det var klappträn och massa annat stök..

Nä, tack och lov för tvättmaskinen hörrni!!!

Så jag biter väl ihop och är en duktig människa, håller käft och bär tvätt i tacksamhet över att i alla fall inte behöva hugga hål i en vak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar