söndag 23 oktober 2011

Solen står som spön i backen!!

Sitter i soffan och filurar lite..
Varit ute på en ridtur med en vän.
En sån där pärla som verkligen hittat konsten att få Mie på positiva tankar!!

Var lite halvsur på morgonen. utan anledning.
Jag tror att jag är den enda i världen som är det.

Alla andra är så jävla glada jämt, eller??

Så ringde hon och jag blev glad på en gång!
Hon har liksom en röst och ett tonfall som gör en glad!!
Så det blev en ridtur ut i skogen.

Så skönt att komma ut och avhandla livets små oegentligheter!
Vi har en hel del gemensamt vilket är skitroligt när man kommer på det!!

Och både hon och hennes man är såna där roliga filurer som är totalt okomplicerade och det skulle inte falla dem in att krusa för folk för att passa in.

Det gillar jag!
Hur som helst så hade jag lätt kunnat spendera resten av dagen i deras sällskap, men jag ska ju pallra mig till arbetet om ett litet tag.
Funderar lite över detta med arbetet..

Jag trivs kalasbra på mitt jobb!

Trivs med brukare och kollegor och arbetstiderna är faktiskt för det mesta skitbra!!
Men så funderade jag för ett tag sedan.

ÄR man sitt arbete?

Om jag skulle byta jobb till något helt annat, vad skulle jag göra då??

Stå på en fabrik måndag till fredag 7-16, det skulle jag inte palla.

Försäljare är inte heller min grej.
Det beror kanske lite på vad man skulle sälja..

Bilar??
Nä...
Knappast.

Hus?
Nä....
Isch.

Jag skulle vilja jobba utomhus.
Allra helst skulle jag vilja gå tillbaka att jobba med hästar, men det går faktiskt helt bort.
Tyvärr.

De tär tungt som skam och med mina bråkande leder är det inget bra alls.

Men jag tänker stanna på mitt jobb ett tag till.
Sen får vi se.
En sak i taget..

Ha en bra söndag, för det tänker jag ha!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar