tisdag 18 oktober 2011

Soffplacering

Gäspar.
Tråkigt på tv.
Kollat priser på Ikea för byalagets räkning och ska försöka sammanställa det..
Tråkigt.
Undrar hur andra människor gör när de ska vila??
Gör de som jag och hänger framför tvn, surfar runt på nätet och wordfeudar??

Det sistnämnda är ju egentligen aptrist..
Men det är ett tidsfördriv...

Har de senaste dagarna funderat över detta med Facebook.
Vad fan gör jag där egentligen?

Visst är det kul att hålla kontakten med kompisar som man inte träffar så ofta, men samtidigt skiter jag i om de köpt ny soffa, plockat hundra kilo svamp, lagar mat eller är ute och reser jorden runt...
Det är sjukt, friskt, hungrigt och kallt.
Det är dotter/son/mamma/pappaveckan och klistra in i din status annars får du gonorre.

Låt statusar vandra runt och säg tack för maten annars får du rosa kaninöron.

Nej.
Jag kopierar ytterst sällan någon status för att klistra in på min egen.

Jag gillar sättet att hålla kontakt med folk, men samtidigt kan man inte läsa undertoner.
Det är du som läser som gör din egen tolkning konstant.
Du vet inte vad personen som skrev hade i tanken när den skrev.

Är jag kortfattad en dag behöver det faktiskt inte betyda att jag är sur.

Eller hur?
Tänk på vad du skriver.

Netikett.

Din dag blir vad du väljer att göra den till!
Och idag väljer jag ...

*gäsp*
.... slödag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar