lördag 4 augusti 2012

Ljuva lördag!

Valpjäkel väckte mig inte förrän 07:25 idag! Oj minsann!
Gick upp, drack kaffe, gjorde min frukostshake och satt i soffan en stund och förbannade mina fötter...
De värker på morgonen av stelheten efter natten.

Att ta sig nerför trappan är ett helvete.
Men det är bara att bita ihop och stappla ner.

Det lättar ju efter en stund! Värktabletter hjälper inte, så det tar jag inte.

Hur som helst..
Idag har det varit full rulle.
Fortsatte städningen , med ett avbrott för ponnyridning med lilla söta Kompis Leah! Underbara unge! Söt som socker är hon!

Mellanmål på fm, och en shake till lunch. Så långt enligt planerna!

Ett avbrott i allt städande och röjande för att gå på bröllop!!

Vackra Linda fick sin Björn i Ölmstad kyrka.
Vackert så ända in i hoppsan!

In en sväng till Ikea, sen ner till Butiken Hjälpen i Ölmstad för att lämna in urvuxna barnkläder, sen hem och fortsätta städandet.
Nej, jag är inte klar än..

Men sakta går det framåt! Möblerar om, funderar, leker med hundarna, fixar i trädgården, städar på altanen...

Middagen blev jag riktigt stolt över!

Gjorde iordning kycklingspett som jag grillade.
Wokade grönsaker och kokade lite spenat-tagliatelle. Och till detta hade jag en kall sås gjord på lätt-creme fraiche och vitlök.
Gott!

Blev så vansinnigt godissugen nu på kvällen..
Så jag gjorde iordning slush!

2 dl tranbärsjuice
1 dl proviva jordgubb
en rejäl näve frusna jordgubbar
massa is

Kör med stavmixer.

Såååååååååååååå gott!!

Nu dags att ta ett snack med den där John Blund.. I morgon är det massa som ska göras klart, så det är bäst att vila hjärnan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar