tisdag 14 augusti 2012

Dagens största ris går till....

.... 2 av säljarna på Telenors butik på A6 i Jönköping.
Jag var in där och köpte varsin ny telefon till mina söner för sisådär 5 veckor sedan.
Det blev lite strul med Storsons telefon, varpå telefonen fick lämnas in av sonen och hans pappa.

Det var nåt demoprogram i telefonen som spökade och en kille skulle avprogrammera sonens och ett antal till.
Där gick det på tok uppenbarligen.
Det strulade med snubben som skulle göra det hela och till slut fick telefonerna skickas till snubben som skulle göra det.
Goddag yxskaft säger jag.

Hur som haver så var det nu 4 veckor sedan telefonen lämnades in.
Så spännande säger den här svensken och knatar idag med sonen in till Telenors butik på A6.

Tar kölapp och förklarar för den lilla försäljerskan att jag undrar hur det går med min sons telefon som lämnades in till butiken för snart 4 veckor sedan.

Hon knapprar på datorn och kan inte hitta telefonen.
Hon tar hjälp av en gosse som jobbar i butiken.
De kan inte hitta telefonen.
Jag lämnar sonens nummer.
Sonens pappas nummer och namn.
Ingen telefon.

Nu blir jag irriterad och säger till försäljarna att jag ska försöka få tag i sonens pappa.
Ringer sonens fader som berättar att han idag har emottagit ett telefonsamtal från just Telenorbutiken på A6 om att telefonen finns för avhämtning,.
Jag knatar tillbaka till butiken och får tag i försäljarna. Meddelar vad sonens fader sagt.
Får höra att de minsann inte ringer.

Jag ringer sonens fader som får prata med försäljaren. Som blir lite lång i synen.
Men de kan fortfarande inte hitta telefonen.

Om jag hade jobbat i denna butik och en kund kommer in och jag inte hittar telefonen, då hade jag konsulterat säljchefen.
Men det gjorde inte dessa försäljare.
Jag som kund blir jävligt irriterad.
Kände mig nonchalant behandlad. Det gillar inte jag.

Det är JAG som står för sonens abbonnemang.
Men fadern står på utlämningskvitton för lånetelefonen.. Jesus amalia....

Jag sa till dem att , ursäkta, nu blir jag ganska sur här. Jag förstår att det kan strula, men sådant här driver mig till vansinne.
Jag ringde sonens fader och vi kom överens om att när den tredje personen på Telenorbutiken (som var den som hade ringt honom idag) ringer i morgon så möts vi på A6 för att reda ut detta med Telenor.

Jag har tyckt bra om Telenorbutiken på A6 ända tills idag!

JÄVLA MIFFON!!!
Nu ska jag leta reda på kvittot för telefonen och jag ska ha en sån jävla fet kompensation för detta...
*morr*

USCH!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar