fredag 18 november 2011

Städtaktik?

Försöker peppa mig själv maximalt inför dagens städning.
Varför är det så svårt??

Egentligen bara att ta tag i dammtrasan, dansa runt lite med dammsugaren, träna salsa med moppen..
Men jag kommer ju för fanken inte igång!!!
Suck.
Hittar hela tiden roligare saker att göra!

Lyssnar på ljudbok;
Sankta Psyko, av Johan Theorin.

Mycket trevligare med städning när man har nåt att lyssna på.
Fast jag måste erkänna att det går snabbare när man lyssnar på musik.

Janis Joplin var länge en absolut favorit,
men Zumbamusik funkar kalasbra!!!
Eurodisco från 90-talet är super!!

Radion funkar, men inte superkul.

Men hur behåller man inspirationen under städningen?

Hur bär man sig åt för att göra klart städningen?
Hur i hela fridens namn gör man för att göra klart en sak i taget?

Jag försöker nämligen konstant att göra allt samtidigt.
Vattna blommorna är en grej..
Men innan jag hunnit vattna klart har jag hittat femtielva andra saker som jag måste göra??
Hrmmm...
Smutstvätt som ska samlas ihop, ren tvätt ska upp till garderoberna, hundarna ska ha mat, akvariet ska göras rent, alla miljonersmiljoners grejer som ligger överallt..

Listan kan göras låååååååååååång.

Men nu tänker jag faktiskt ta EN SAK I TAGET idag!!

Och nu gott folk... NU kör vi!!

1 kommentar:

  1. Börja uppifrån och gå neråt känns som en vettig taktik! Städmusik här är vad som helst med hetsig rytm!

    SvaraRadera