lördag 26 november 2011

Frustration

Det är lätt att känna frustration när man vet vad man vill men inte riktigt finner vägen dit.
Om jag säger såhär så blir det sådär.
Men om jag gör såhär så blir det sådär som jag inte ville egentligen.

Om jag säger just den där meningen till den som borde höra den så kanske den blir ledsen och tar det på fel sätt..
Och då mår jag ännu sämre för att den personen tagit det hela fel?

Hrmm.
Om jag gör som jag vill hela tiden, gör det mig då till en egoist?
Om jag gör som andra vill hela tiden, vad gör det mig till då??

Mes?

Men om man hela tiden gör som andra förväntar sig, och sedan helt plötsligt gör PRECIS vad som faller en in, vad har det gjort mig till då?
En MUPP??

Jag vill vara andra till lags.
Jag har ett behov av att bli omtyckt för den jag är.
Men om jag itne lyckas med det hur blir det då?

Varför ska jag hela tiden försöka slå knut på mig själv för att vara andra till lags?

Bra fråga.

Men om jag nu sa precis det där som jag innerst inne vill att folk ska veta.
Vad händer då?

Det är faktiskt alldeles skrämmande.

Jag försökte för ett tag sedan.
Det blev konstigt.

Men nu är det dags att ta tag i resten av dagen.

Häst ska plåstras om och jag ska få umgås med min fina Johanna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar