tisdag 8 november 2011

Wow! Oj...

Vilken helg!
Fredag eftermiddag satte jag mig på bussen till Göteborg.
Drar en suck och sjunker ner i sätet och förbereder mig på 2 lugna timmar till Göteborg!
Då sätter det sig en kvinna jämte mig.
Inga problem om det inte hade varit för att människan HÄLLT parfym över sig! Hon stank!!!

Känner efter en stund att hon dessutom luktar svett.
Försökte väl kamouflera svettlukten med parfym?? YUCK!!!

I Borås klev det av massa människor, så kvinnan flyttade sig. Jag kunde faktiskt inte med att säga något.. Jag är en mes i såna lägen..

Framme i Göteborg inser jag att... VÄNTA LITE NU.. Vart ska jag? Hur ska jag??
Ringde en tjej boendes i Göteborg som vänligen guidade mig rätt i storstadsdjungeln, upp på rätt spårvagn och rätt håll fram till hotellet!!!

THANK YOU!!!

Lördagen bestod av ZUMBAAAAA!! En vidareutbildning i nya danssteg såsom Bellydance, Flamenco, Samba och Tango. Kul, svettigt och ett sjujävla tempo!!
Satte mig på bussen hem på kvällen.
Slut i kroppen och knoppen..

Vem tror ni sätter sig bakom mig på bussen??
Vavavavavava???
Hade jag inte varit så slut i kroppen hade jag flyttat mig, men min kropp protesterade mot minsta ansträngning...

Bussen  börjar rulla mot Jönköping.
Så inträffar det ofattbara.

Det kliver ut en man mitt på vägen när vi är i höjd med Landvettermotet (mellan Göteborg och Landvetter). Busschauffören försöker väja, men han har inte en chans!

Olyckan är ett faktum och busschauffören, den arma stackaren är svårt chockad.
En polispatrull fanns redan på plats då de skulle försöka få bort mannen från vägen eftersom det inte är så bra att irra runt på vägarna i mörker med mycket trafik...

För sent.
Återupplivningsförsök görs av polisen i väntan på ambulans och räddningstjänst, men det var förgäves.

Mina medpassagerare var faktiskt relativt lugna och vi försökte att bibehålla lugnet hela tiden.
Räddningstjänsten som kom gjorde en fantastisk insats. De informerade, lyssnade, pratade och var på alla sätt alldeles närvarande.

Busschauffören togs omhand av ambulans och vi passagerare erbjöds krishjälp redan på plats.

Ny buss kom och ungefär 1,5 timme senare kunde vi rulla vidare mot Jönköping.
Vid resecentrum i Jönköping väntade en Krisgrupp för dem som ville.

Jag ville hem.
Kom hem vid midnatt.
Trött.
Något chockad.
Skakig.

Hör dunsen om och om igen i huvudet.

03:30 ringde väckarklockan.
Dags att gå upp och fara till Stockholm.

ZINday. Massa underbara duktiga Zumbainstruktörer från hela sverige, finland och norge som rockade loss!


Det var representanter från vårt sk Home Office som var där och informerade oss och vi fick ställa frågor.
Det var masterclass med Tanya Beardsley och Kass Martin vilket var bland det roligaste jag varit med om på länge!!!

Vilken energi!

Kom hem i söndags kväll.. Trött. Nöjd.

Nu börjar ny vecka med förberedelser inför lördagens Zumbathon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar