torsdag 25 augusti 2011

Koreografi.....

I have an issue...
KOmmer på en koreografi, men har lite svårt att hålla kvar vid den..
Hittar ju hela tiden andra steg som man skulle kunna ha istället!!
Jag är HOPPLÖS!!

Men sen är det ju lite så att jag kommer på, skriver ner, har fusklapp((Jag är så vimsig) men så blir jag så osäker..
Tänk om ingen gillar det jag gör??
Men vad fasen tänker jag i nästa sekund... Vad gör det??

Om varje pass man hade var helt perfekt.
Utan missar.
Bara korrekt hela tiden.
Intressant tanke.

I min värld finns inget perfekt.
Allt är redan perfekt i sitt eget!

Vem bestämmer vad som är perfekt?
Vilket ord egentligen.
Ungefär som ordet lagom.

Men tillbaka till ursprunget, koreografi!

Jag gillar att ha en bas att köra efter, men sen kan det bli totalt wild and crazy under resans gång!!

Jag gillar det enkla.
Jag vill ha enkla, repetetiva övningar som ska behålla glädjen.

Jag KAN INTE trassla in mig i komplicerade övningar så jag till slut hamnar sprattlandes på golvet som en råbandsknop!

Nä, visst är det kul med svårare saker ibland, men även det enkla är ju komplicerat för nybörjare!!

Och dessutom är det skitkul att gå tillbaka från början!!

Jag tog en cumbia, Ay!Papacito  , och började köra bara core-stegen (grundstegen). Det var skitkul!!!!


Men nu tror jag att det blir löptur i alla fall!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar