söndag 24 februari 2013

Inspiration, ja tack!

Gäspar stort där jag sitter i soffan och irriterar mig på de där ynka (egentligen) orden i terminologin som tycks vara totalt omöjliga att banka in i skallen!

Varför ska det finnas massa olika ord för samma saker?
Det gör ju liksom inte det hela lättare att få in i skallen...

Men fler och fler sätter sig och jag känner mig lättad. Men så kommer man till detta med prefix och suffix.. *morr*
Men det är bara att bita ihop och fortsätta traggla!

En kopp kaffe till och ta en sak i taget.
Jag har mina ord skrivna på kort.
Jag kör glosförhör på nätet...

Nyheterna på i bakgrunden... Annie Lööf ska ta emot alliansen i sitt föräldrahem i Maramö. Englas mamma stämmer svenska staten. En man har kört in med sin bil i väggen på sjukhus nånstans i skåne..
ALLT är mer intressant än det som ska in i skallen. Till och med Maramö!

Nej nu är det dags!!
10 ord, sen åka till hästen en sväng!

10 ord, sen belönar jag mig med att hänga tvätt.

10 ord, sen belönar jag mig med att dammsuga.

10 ord, sen belönar jag mig med att....

Ja sådär försöker jag traggla mig igenom..
Nej, tar en kopp kaffe till och funderar över ordet atelektas...

Tjillevipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar