torsdag 1 september 2011

Varför???

Efter en snabb sväng till Adelövs Marknad (som var riktigt skittråkig i år...), konstaterar jag, något surt, att det verkar vara VÄLDIGT poppis att släpa med sig hunden??

VARFÖR ska man dra med sig hunden till sådana trängseltillfällen???
DJURPLÅGERI!!!!

Att omges av alla dessa människor, dofter, ljud, trängsel, barnvagnar, käppar, gap, skrik...
Som en FB-vän skrev:
Är det hunden eller ägarna som vill att hunden ska gå på marknad?? Om jag blir hund, ta INTE med mig på marknad!

Instämmer.
Alldeles.

Social träning för hunden är bra, ABSOLUT, men kanske inte på detta vis.
Har du ingen som kan passa din hund?
Skit i marknaden då..

Jag anser inte att det är försvarbart att ta med hunden på sådana ställen, såvida du inte har en service/ledarhund.
Jag skulle aldrig ens komma på tanken att dra med mina hundar till sådana tillställningar!!

Nä, jag tycker hemskt synd om dessa hundar som var på marknad idag.
Stora som små.
En del småhundar fick åka barnvagn....
Ehh...
Jag har lite svårt att haja varför man sätter en hund i barnvagn....

Men det är min åsikt.

Hoppas hundarna som var på marknad idag fick en tyst och lugn kväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar