fredag 16 november 2012

Fredagsfunderingar...

I går var det dags för det årliga åldersbytardagen.
Konstigt egentligen att tiden flyger fram utan att märks?
Känner mig ungefär som jag gjorde när jag var 20. Fast kanske bara tröttare på kvällarna.. Typ..

Förr kändes det viktigt att fira det. Det skulle till partaj på kvällen. Och kul hade vi!
Man samlades, vännerna, och drack lite öl och hade kul.

Nu känns det inte så viktigt. Att samlas i goda vänners lag är naturligtvis fortfarande trevligt. Dock har vänskaran sållats.
Vänner man hade då umgås man inte längre med. Finns t.o.m. de, som inte längre är i livet.
En skrämmande tanke.

En del personer har man i sitt liv under en kort period. För att lära sig av.
Många människor har jag träffat genom åren, och de har alla satt spår av olika slag.
En del mer än andra.

Men är det något som gör mig skogsgalen, så är det när jag blir attackerad av ingen anledning alls.
När sanningar förvrängs, vrids och görs om till alternativa sanningar.
När ord sticks i en som knivar.
Vrids om.

Jag försöker att rannsaka mig. För det måste vara mig det är fel på?
Men nej, jag är ledsen, men det är det faktiskt inte.

Jag har sårat folk i mina dagar, men det är något som JAG har fått sona.

Jag har fullt upp i mitt liv just nu.
Med saker som glädjer MIG.
Och stärker mitt EGO.

Jag är hemskt ledsen för de som jag förlorat, men det sker av en anledning.

Men det gör mig fortfarande ledsen i alla fall.
En slags sorg far genom hjärtat.
Inte ett hej längre?
Inte ett grattis på födelsedagen?
Vet du, det sved faktiskt på ett underligt sätt.

Fastän det inte borde.
Jag borde skita i det totalt.
Men nej.
Jag skakar av mig känslan.
Och går vidare.

Känner mig som en maskros som envist trycker mig upp genom asfalten.
Men nu är det dags att gå vidare. Igen.

Ibland vill jag bara skrika.
Men jag backar.

Ler.
Går undan.

Många tankar som far igenom huvudet när jag sitter ensam.
Men det är nyttigt.
Man behöver rannsaka sig själv ibland.

Att må dåligt stundtals hjälper i alla fall mig att rensa skallen, reflektera och finna lösningar.

Andas, finns och se framåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar