lördag 3 mars 2012

Tänk på vad du säger?

Måste man hela tiden väga sina ord för att det ska passa en del människor?
Eller varför ska man inte kunna säga allt?

Det där blev lite rörigt känner jag..

Jag funderar mycket.

Att det är lätt att missförstå det skrivna ordet, är sedan länge känt.

Det spelar egentligen ingen roll vad jag skriver eftersom tolkningen ligger i läsarens sinnesstämning!

Det finns många tolkningar på en och samma mening.
Men hur är det med det sagda ordet?

Det är väl ganska mycket samma sak?
Att tolkningen på den sagda meningen ligger i vad lyssnaren väljer att höra?

Om du är misstänksam mot mycket, då blir det ju att du misstolkar det du hör också.


Finns många exempel på det, men jag tänker inte gräva i det.
Inte mycket.
Vill egentligen bara få fram här, att övertolka inte det du hör!

Allt som sägs till dig eller kring dig är inte ämnat för att sönderanalyseras. Eller ens tolkas till något annat.

Ta det för vad det var.
Jag brukar inte säga en sak och mena en annan.

Säger jag att jag tänker göra en sak då tänker jag göra det.
Men säger jag att jag skulle vilja, eller att jag önskade en sak så är det inte detsamma som att jag tänker genomföra den aktionen ens en gång.

Trassligt?
Något.

Men jag kommer inte att väga mina ord på guldvåg för att det inte ska bli fel.
JAg vill bara att man öppnar sina öron och lyssnar.
Utan att överanalysera alla ord.

Visst blir det mycket roligare om man gör så?

Trassligt inlägg en söndagmorgon som dessutom innefattar en dag av idioter som ger sig ut med skidor i 9 mil.
Frivilligt.
'Och så betalar de pengar för det.

Stollar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar